هیرمگ

۵ خودروی سوپر اسپورت رویایی

در این نوشتار، بر ۵ سوپر اسپرتی که هر علاقه مند به خودرویی، باید در طول مدت زندگی خود رانندگی با آن ها را تجربه کند تمرکز خواهیم کرد.

لیست خواسته هایی که هر فرد دوست دارد قبل از سفر به دیار باقی به آن ها دست پیدا کرده و به انجام برساند، معمولاً شامل مواردی مانند جهانگردی و تجربه سقوط آزاد می شود. اما برای دوست داران خودرو، این لیست شامل رویای نشستن در پشت فرمان انواع خودروهای کلاسیک و سوپر اسپرت های افسانه ایست. 

 

 

قطعاً قرارگیری F1 در این لیست دور از انتظار نبود؛ چراکه این خودرو همچنان پس از گذشت ۲۵ سال از عمرش، مانند روز اول شگفت انگیز است. به دلیل توانایی در دستیابی به حداکثر سرعت ۳۸۴ کیلومتر در ساعت، تا پیش از معرفی بوگاتی ویرون، F1 لقب سریعترین خودروی جهان را با خود یدک می کشید.

موتور ۶٫۱ لیتری V12 ساخت کمپانی باواریایی، BMW، قدرتی معادل ۶۱۸ اسب بخار را برای F1 به ارمغان می آورد. ممکن است F1 دیگر سریعترین خودروی دنیا نباشد، اما به کمک مواردی مانند گیربکس شش سرعته دستی، احساسی آنالوگ و خاص را ایجاد می کند که در هیچ خودروی دیگری دست یافتنی نیست. در سال های اخیر قیمت F1 به طرز چشم گیری در حال افزایش بوده است و این مسئله آن را از دسترس بسیاری افراد دور می کند.

 

 

همانندF1، فراری F40 نیز در هنگام معرفی در سال ۱۹۸۷ سریعترین خودروی بازار بود.F40 اولین خودرویی بود که توانست به سرعتی بالاتر از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. بسیاری، از فراری بخاطر استفاده از توربوشارژر در خودروهای جدیدش گله مندند؛ در حالی که F40، خودرویی که در نظر بسیاری بهترین فراری تولید شده تاکنون است در آن زمان از سیستم توربوشارژر استفاده می کرد.

قدرت ۴۷۱ اسب بخاری این خودرو حاصل از پیشرانه ۲٫۹ لیتری V8  تویین توربوی آن است. وزن بسیار پایین ۱۰۹۰ کیلوگرمی F40 از نکات دیگز حائز اهمیت است. فراری ۱۳۱۱ نمونه از این خودرو را تولید کرد، بنابراین شانس رانندگی با F40 همچنان برای دوستداران این خودرو وجود دارد.

 

 

همواره در این مورد که کدام خودرو سریعترین در دنیاست بحث و جدال وجود دارد، برای همین تصمیم گرفتیم این بخش را باز بگذاریم و خودروی خاصی برای آن در نظر نگیریم. در ابتدای این لیست دو خودرو را معرفی کردیم که در زمان خود سریعترین بودند، اما اشتیاقمان برای نشستن در پشت فرمان آن ها به سریع بودنشان مربوط نیست. اکثر مردم خودروی متفاوتی برای تجربه رانندگی با یک هایپرکار در نظر دارند.

هم اکنون بهترین نمونه ها برای مثال زدن ویرون و شیرون هستند. بسیاری شاید کونیگ زگ یا هنسی ونوم GT را ترجیح دهند؛ اما راندن یکی از این دو خودروی دیوانه وار بوگاتی، پای ثابت همه کارهایی است که قبل از مرگ باید انجام داد.

 

 

اکثر افراد خوش شانسی که نشستن پشت فرمان کانتاش را تجربه کرده اند از آن به عنوان یک کابوس یاد می کنند. دید بسیار کم، فضای داخلی کوچک و تنگ، فرمان و کلاچ سفت، همگی رانندگی با این خودرو را به مرحله بالاتری از دشواری می رسانند. کانتاش بین سال های ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۰ روی خط تولید قرار داشت و در این بین تغییرات زیادی را تجربه کرد، به طوری که هر کس به مدل خاصی از آن علاقه دارد. مدل محبوب ما مدل LP500 متعلق به اواسط دهه ۸۰ میلادی به همراه باله عقب بی فایده اما جذابش است.

 

 

امروزه کررا جی تی در خارج از دنیای خودرو هم معروف است. حتی قبل از حادثه غم انگیزی که برای پاول واکر رخ داد، این پورشه به رفتار موذیانه اش و دشواری در رانندگی با آن مشهور بود. حتی استیگ، راننده معروف برنامه تاپ گیر، در کنترل کررا جی تی با مشکل مواجه شده بود. با این حال کررا جی تی یکی از خاص ترین سوپر اسپرت های دنیاست و موتور ۵٫۷ لیتری V10 آن صدایی فوق العاده جذاب تولید می کند. بر خلاف هایپر کارهای امروزی در این خودرو از گیربکس دستی بکار گرفته شده که استفاده از کلاچ سرامیکی آن بسیار دشوار بوده است اما افرادی که توانسته اند این خودرو را رام کنند، صدای بی نظیر آن را به عنوان پاداش دریافت کرده اند.

با مجله علم و فناوری هیرمگ همراه باشید…

مطالعه بیشتر :   مقایسه تخصصی دناپلاس در مقابل چینی‌های هم قیمت
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب