تداوم تعهد ب ام و به لذت رانندگی از M8 تا i5

بی ام و پس از چندین سال غیبت به رقابت های لمانز باز خواهد گشت. بی ام و قرار است در کلاس سری GTE با مدل M8 خود شرکت کند.

پیش از این بی ام و به ترتیب از مدل کانسپت، مدل تولیدی و پس از آن نسخه مسابقه ای محصولات خود رونمایی می کرد اما حال پس از رونمایی از کانسپت سری ۸، مستقیما نمونه مسابقاتی آن را که قرار است در رقابت های لمانز شرکت کند را برای نمایشگاه ژنو در نظر گرفته است.

اولین مسابقه این خودرو در دایتونا سال ۲۰۱۸ در ماه ژانویه خواهد بود. این خودرو از موتور ۴ لیتری V-8 تویین توربو بهره می برد که با توجه به قوانین، قدرت آن به ۵۰۰ اسب بخار محدود شده است. جعبه دنده آن نیز از نوع ۶ سرعته سکوئنشال مجهز به صفحه کلاچ فیبر کربنی است.

 میل گاردان این خودرو نیز از فیبرکربن پلاستیکی تحت نام CFRP که فن آوری اختصاصی بی ام و است ساخته شده. وزن این خودرو در حدود ۱۲۲۰ کیلوگرم است و طول کلی آن به  ۴۹۸۰mm ،  ۲۰۴۶mmپهنای آن خواهد بود. اسپیلیتر ۱۲٫۵ اینچی در جلو و ۱۳  اینچی در عقب، نشان دهنده تمهیدات آیرودینامیکی در نظر گرفته شده است. چرخ ها نیز سایزی برابر با ۱۸ اینچ دارند.

شورلت کوروت C7.R، فراری ۴۸۸ GTE، فورد GT، پورشه ۹۱۱ RSR و آستون مارتین ونتیج GTE از رقبای بی ام و M8 خواهند بود.

 پیش از این بی ام و با مدل ۳٫۰ CSL در سال ۱۹۷۵، ۳۲۰i در سال ۱۹۷۷ و M1 در سال ۱۹۷۹ در این کلاس شرکت کرده بود. در سال ۱۹۹۹ نیز بی ام و به کمک مدل پروتوتایپ خود یعنی V12 LMR قهرمان رقابت های لمانز لقب گرفت. گرچه در دوران پیش از جنگ جهانی در سال ۱۹۳۹ نیز بی ام و سابقه حضور در رقابت های استقامتی کشور فرانسه با مدل ۳۲۸ را داشته است که به قهرمانی نیز منجر شده بود.

در ادامه بی ام و با کانسپت ivision dynamic در این نمایشگاه ظاهر شده است که پیش نمایشی از سومین مدل از سری i این شرکت خواهد بود که به احتمال بسیار زیاد در سال ۲۰۲۱ تحت نام i5 عرضه خواهد شد.

 به همین دلیل بی ام و اعلام کرده است که قرار نیست مشخصه هایی که این برند را به این میزان خاص می کند فدای نسل جدید وسایل نقلیه تمام الکتریکی بکند. در واقع از لحاظ دینامیک رانندگی و حس و حال، این خودروها باید همانند محصولات امروزی بی ام و غنی باشند و بی ام و هرگز این موارد را فدای رسیدن به شتاب گیری بیشتر همچون تسلا نخواهد کرد.

بی ام و اعلام کرده است که در سالیان آینده همچنان محصولات جذاب M نشان را تولید خواهد کرد و نمونه های الکتریکی همانند این محصولات جذاب و قابل توجه خواهند بود. برای مثال نمونه تولیدی این کانسپت همانند یک بی ام و M4 امروزی، محور متحرک عقب خواهد بود و از مرکز ثقل پایینی بهره خواهد گرفت.

 او محصولات تسلا را به دلیل وزن بسیار زیاد سرزنش می کند و می گوید: شاید شما یک شتاب صفرتا۱۰۰ ۲٫۵ ثانیه ای داشته باشید اما در کنار آن باید یک تن وزن باتری ها را به دوش بکشید. به همین دلیل خودرویی با قابلیت های دینامیکی والا نخواهید داشت.

بی ام و و زیر مجموع های سری i به ازای هر سال یک مدل جدید را عرضه خواهند کرد. همچنین باید شاهد عرضه مدل های M الکتریکی باشیم.

مطالعه بیشتر :   پیش نمایش ستارگان نمایشگاه خودروی فرانکفورت
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب